niedziela, 7 grudnia 2014

Ciesząc się nawet z niewielkich rzeczy..Parę pytań do Was + przepis.

Długo mnie tutaj nie było za co przepraszam, ale jakoś nie miałam humoru o czymkolwiek pisać.

Na początek pochwalę się z Wami prezentami z wczoraj :


Czyli spodnie, 2 perfumy i zestaw do stylizacji włosów. O jakichkolwiek słodyczach nie mówię, bo to przeważnie jest norma. 




Cieszycie się, że coraz bliżej świąt? Bo ja tak i w następnym poście będę o tym pisać.


Z rana razem z mamą piekłyśmy ciastka, a to znak, że święta coraz bliżej, bo u nas w domu jest to tak jakby zwyczaj (:D) A jakie są Wasze zwyczaje? Niżej przepis na właśnie te ciasteczka..oczywiście z książki kucharskiej.

Przepis na CIASTECZKA PRABABCI :
Składniki: 3 szklanki mąki krupczatki, kostka masła - 25 dag., 2 żółtka, 2 łyżki kwaśnej, gęstej, 12% śmietany, 1/2 szklanki cukru pudru, 2 cukry waniliowe, tłuszcz do wysmarowania formy.
Przygotowanie: Wszystkie składniki ciasta siekamy na malakserze. Gdy ciasto nabierze jednolitej, gładkiej konsystencji, zawijamy w folię i wkładamy na 2 godz. do zamrażalnika lodówki. Wychłodzone, dzielimy na części, cienko rozwałkowujemy, wycinamy ciekawe kształty i układamy na delikatnie posmarowanej tłuszczem blaszce. Pieczemy w nagrzanym piekarniku w temp. 200°C przez ok. 15 min. Zrumienione zdejmujemy z blaszki łopatką, układamy na paterze w piękny, wysoki stos. Ciasteczka można posypać cukrem pudrem (Jak widać na zdjęciu robiliśmy tak, że różne ozdoby (jadalne) kładłyśmy na roztopioną czekoladę lub lukier np. jakiś orzech, migdał, kokos itp. - Niżej zdjęcie ozdób, które wykorzystaliśmy na ciastkach.) W blaszanym pudełku przechowają się doskonale nawet przez kilka tygodni.
                


Wykorzystacie go?







Na pytania prosiłabym, by odpowiadać w komentarzach. Pozdrawiam!

9 komentarzy:

  1. Ja na Mikołajki zawsze dostaję tylko słodycze (ale jest ich pełno!)
    paulan01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, these cookies look sooo delicious!! I love to bake with my grandma <3<3

    I would really appreciated, if we could follow each other on BL and GFC! Let me know and i follow right back!
    xoxo Colli // my blog - tobeyoutiful

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie słodycze to norma ;D. Ale oprócz tego dostałam w tym roku suszarkę do włosów, książkę o ciekawostkach sztuki i kilka ładnych, kształtnych figurek ozdobnych ;D.

    http://world-chinese-rat.blogspot.com/
    science-fiction-star-army.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę zestawu do włosów :)
    paulan01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę zabrać się za robienie ciasteczek! ;D

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Te ciasteczka<3


    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. My dziś robimy pierogi :). Tj. na razie babcia i mama, ja za momencik będę pomagać ;). Takie ciasteczka są pyszniutkie, ogólnie wszystkie. A świateczne pierniczki zawsze będą najlepsze ;)
    Nominowałam Cię do LBA
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale smakowicie wyglądają te ciastka <3
    ♥ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG♥
    Spodobało mi się u Ciebie, na pewno będę tu zaglądać. Może obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja dostalam tableta z ktorego mogę teraz wszystko ogarniac :)

    Www.mikijiu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń